Räckvidd är människor, inte impressions
Med eye-tracking teknologi mäter Pulse vilka annonser människor tittar på online
Oberoende av publicister, annons-servrar och sociala plattformar så ger Pulse dig unika insikter gällande digital attention, på ditt och dina konkurrenters varumärken.
Varför är det viktigt?
I genomsnitt* är det bara 35 % av alla annonser på skärmen på stationära datorer som ses av människor. Och endast 13 % av alla intryck får någon effekt (uppmärksamhet). CPM tar inte hänsyn till prestandaskillnader mellan kanaler, plattformar och utgivare. Men med Pulse kan du optimera din onlineannonsering utifrån vilka annonser som människor faktiskt tittar på.
*Data baserade på aggregerad attention data, jan-dec 2021. Powered by Pulse & Tobii.
"Impressions som inte leder till sedda annonser ger ingen effekt."
Ad-fixering beskriver verkligheten bättre
Average total conversion Fixations/Impressions
2021
Average total conversion Fixations/Visibles
2021
Average Fixation Time Fixation Time/Fixations
2021
"Allt handlar om hur mycket uppmärksamhet man får för pengarna"
Karen Nelson-Field
Pulse är en SaaS-produkt som dagligen ger insikter baserat på unika KPI:er från passiva (always on) paneler; en för desktop, och en för mobil. Båda är statistiskt viktade för att motsvara det geografiska område som analyseras.
Share of voice
Hur mycket uppmärksamhet (Attention) får ditt varumärke jämfört med dina konkurrenter?
Attention time
Hur länge tittar människor på dina annonser, i relation till dina konkurrenters?
Effektivitet
Hur effektivt fångar ditt varumärke människors uppmärksamhet - per kanal, publicist, appar och format?
Räckvidd och frekvens
Hur många unika personer tittar faktiskt på dina annonser? "Räckvidd är människor, inte antal visningar".
Prova Pulse idag och
Ligg steget före dina konkurrenter
Möt några av våra kunder
Pulse i siffror
Impressions/Fixeringar
12 % av alla impressions på desktop resulterade i mänsklig attention.
Genomsnittlig fixeringstid
I genomsnitt tittar svenskarna på en annons i 2,38 sekunder på datorn.
Unika varumärken som spåras i Pulse
Pulse följer och bevakar för närvarande 250 varumärken.
Vad gör Pulse annorlunda och bättre?
Pulse spårar och mäter vad riktiga människor gör, i den riktiga världen, på sina egna datorer och mobila enheter. Det är 100 % oberoende av slutna sociala plattformar, publicister och annons-servrar.
Panelerna är 100% passiva och löpande; vi kontrollerar eller påverkar inte människor. De är statistiskt viktade för att motsvara det geografiska område som analyseras.
Ny data samlas in dagligen och insikterna är tillgängliga när du vill. Konkreta och värdefulla insikter samlas bäst in över tid, och jämförs löpande.